+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم/ آمار بالای پیوند کلیه در استان نشانه روحیه ایثار و بخشندگی مردم است


استاندار کرمانشاه گفت: در سال گذشته در خصوص آمار پیوند کلیه در استان چه در خویشاوندان و چه در اهدای عضو و مرگ مغزی و چه خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند، روند خوبی طی شده است که این نشان دهنده روحیه ایثارگری و بخشندگی در مردم کرمانشاه است که باید آن را تقویت کنیم و جدی بگیریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمد طیب صحرایی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز همودیالیز نوبهار در مرکز استان اظهار داشت: این مرکز نیازبه یکسری پشتیبانی ها دارد که حتماً انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو بسیار مهم است و خانواده های محترمی که عزیزان آنها دچار حادثه و مرگ مغزی می شود این فرهنگ را باید در آنها تشویق کنیم که باید همه این نگاه انسانی و اسلامی را پاس بدارند زیرا اهدای عضو، اهدای زندگی است.

وی بیان داشت: همچنین چه عزیزانی که از دست می روند و چه عزیزانی که در قید حیات هستند و حداقل می توانند نیاز عزیزان خود را برطرف کنند باید فرهنگ اهدای عضو در آنها را تشویق کنیم.

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی نیاز به یکسری حمایت و پشتیبانی ها دارند که در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان ها دولتی و هم مراکز خصوصی این کارها را انجام می دهند که نیاز به تقویت دارد.

وی عنوان کرد: در بحث فرهنگ سازی و پشتیبانی های پایه هم باید تلاش کنیم که در استان این فرهنگ نیز تقویت شود.

وی افزود: طی آماری که مسئولین ذیربط دادند در سال گذشته در خصوص پیوند کلیه در استان چه در خویشاوندان و چه در اهدای عضو و مرگ مغزی و چه خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند روند خوبی صورت گرفته است که این نشان دهنده روحیه ایثارگری در مردم کرمانشاه است که باید آن را تقویت کنیم.



اوقات شرعی
آب و هوا